2012. február 1., szerda

Hajvágásra - For upshernish

A zsidó kisfiúknak három éves korukig nem vágják a haját. A harmadik születésnapjukon aztán kisebb-nagyobb ünnepség keretében megszabadítják őket  fürtjeiktől. Ettől a naptól kezdik hagyományosan a zsidó oktatásukat, kipát és ciceszt (rituális fejfedő ill. rojtokkal ellátott rituális alsónemű) kezdenek hordani.
Zsinagógánkban most ünnepeltük Raj Ráchel kisfiának hajvágását. Mivel ide kizárólag szigorúan kóser élelmiszereket lehet behozni, engem és a catering cégünket érte az a megtiszteltetés, hogy gondoskodhattunk az 50 fős vendégsereg ellátásáról.  Csak az édességekre térnék ki, mivel ez volt az én reszortom :D Hagyományosan ekkortól kezdve kezdik tanulni a héber abct is, ezért Ráchel kérésére betűkkel díszített süteményt készítettem erre az alkalomra: chocolatechips cookiet citromos mázzal valamint browniet csokikrémmel. Mindkettőre fondantból kivágott betűk, és cukorszórás került. Központi helyre a keksz tésztájából megformáztam az ünnepelt kisfiú nevét, és aranyszínű szórócukorral díszítettem.



Chocolate chips cookies and brownie bars were made for the upshernish all decorated with fondant alephbeth. The birthday-boy's name ws created from the cookie dough and decorated with shiny golden sprinkles.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése